Pages

Tuesday, August 16, 2011

Perlis Jem?

Salam,

Tadi balik ofis hati ni teringin nak pi bazar ramadan. Ajak la adik ipaq teman. Adik ipaq aku ni satu ofis ngan aku.Kira junior aku. Dia dok panggil aku kak ipaq sebab dok gosip aku ngan abang dia.

On the way nak sampai dah..lagi tiga ela camtu jem teruk gila..Dalam hati dok pk mesti ada accident. Menyesal lak nak pi bazar. Tapi tak leh patah balik. Follow je keta depan. Rasa nervous gak kot nampak mayat terbaring ke darah ke. Dalam 15 minit stuck dalam jem tu. Dah dekat nak sampai Istana Arau, nampak ada dua biji khemah kiri kanan jalan.

Masa tu gak mak aku kol suh beli lauk sebab air takdak kat umah .Tak sempat masak.Mak aku kata depan istana ada orang bagi bubur lambuk. Syoknya dapat bubur lambuk.Tak penah merasa lagi makan bubur lambuk sepanjang puasa nih. Aku pon dah start turunkan cermin keta bila dah dekat istana tu. Dok tunggu gak kot-kot ada petugas nak tahan keta dan bagi bubur lambuk tu. Tapi hampeh.Lagi kena suh gerak ngan polis trafik ada la.

Kesimpulannya, jangan meletak harapan yang terlalu tinggi pada sesuatu. Bersederhanalah dalam apa jua keadaan.Noktah

3 comments:

  1. xde rezeki la tu..xpe sabo je la..

    ReplyDelete
  2. mgkn smpi giliran ang dh habis kot bubur lambuknye...
    xpelah nnt lain kali try lg ye..
    xpn masak je sendiri kate dh x sabau nk memasak hehe

    ReplyDelete
  3. khairin;aah..maybe takde rezeki..tapi siapakah anda?

    fiza; tu la sebab kita g pon dh dekat kul bapa dah kan..

    ReplyDelete