Pages

Wednesday, August 31, 2011

Tetamu Jauh

Salam Aidilfitri,

Hari ni aku menerima kunjungan tetamu jauh, dari Johor. Cik Pizah nama dia. Dia datang ngan suami ngan anak dia. Apa yang aku nak cerita ialah tentang kasih sayang walaupon tanpa ikatan persaudaraan.

Anak Cik Pizah ni, ada 4 orang. Aku nak cerita pasal anak ketiga dia, Ikmal namanya. Tapi kami sekeluarga panggil dia Mamal. Mamal ni mak aku ngasuh start dari dia baru lahir sampai la umur 6 taun. Start dia masuk sekolah, mak aku dah tak ngasuh dah tapi lepas balik sekolah dia mesti datang umah aku sampai petang. Sekarang umur dia dah 10 taun. Lepas tu ngasuh adik dia lak sampai la dorang transfer g Johor.

Walaupon bukan sedara mara ke apa, Mamal ni tetap ingat kat mak ngan abah aku sampai sekarang. Dia pon panggil mak ngan abah aku sama macam yang kitaorang dok panggil. Kalu Cik Pizah balik sini, confirm dia akan tidur umah aku macam hari ni

Sebelum datang beraya tadi, dia dah pack siap2 barang dia tanpa pengetahuan mama dia. Masa mama dia nak balik, Mamal tak nak balik .Dia cakap nak tidur umah aku. Mama dia cakap camna nak tidur baju apa suma tak bawak. Rupa-rupanya dia packing awal2 g. Tu la, anak orang len pon tau hargai kasih sayang walaupun bukan darah daging sendiri. Kagum aku dengan dia. Nasib dia kecik lagi.Kalu tak aku tempah siap2 buat calon suami.Hehe.Bukan untuk aku tapi Tobok la.

No comments:

Post a Comment