Pages

Sunday, August 7, 2011

I'm Sorry..I don't know malay culture

Salam,

Benda ni dah lama gak jadi..tapi aku nak stori gak.. Masa tu aku baru resume keja lepas cuti g interview.Pagi tu sampai ofis memang berlambak dokumen atas meja. Masa briefing pagi, dapat berita ayah ofismate aku meninggal.Kira dia baik ngan aku.Aku pon kenal dia.Kawan kak aku sebenarnya. Ingat nak pi mengunjung.

Aku pon mintak permission dari abah nak g mengunjung.Aku cakap nak keluar kejap je. Dia g jumpa Minato ngan Inoue nak tanya pasal ni. Dorang ni ingat kalu orang meninggal kita g melawat seharian. Dorang dok tunggu Baan nak tanya macammana, tapi time tu Baan takda.Dari kul 9 pagi aku tunggu keputusan nak bagi pi ke tak sampai la kul 1230 , still tak dapat jawapan.

Ofismate lain yang pi bergilir-gilir pun dah balik. Time tu aku agak kecewa sket la ngan sedih. Orang len senang je dapat g, tapi aku kena tunggu punya lama sampai jenazah dah siap dikebumi pon aku tak dapat g gak. Lepas Baan masuk ofis, dorang g tanya Baan. Baan kata dah siap dikebumi. Abah datang kat aku. Dia mintak maaf. Time tu memang aku rasa geram gila ngan sedih. Dok tahan je air mata dari tumpah. Abah mintak maaf and dia cakap dia tak tau budaya melayu camna. masa tu memang aku tak pandang muka dia langsung. Mesti dia tau aku marah dia.

Beberapa hari pastu ada meeting. Ada staff baru masuk so abah tukar tempat duduk certain staff tapi workplace aku still tempat yang sama sebelah dia. Aku tanya leh tak aku tukar g tempat len , dia cakap 'Why,you hate me?'

No comments:

Post a Comment