Pages

Sunday, August 28, 2011

Duit Raya untuk Ucuk

Salam,

Sempena Syawal yang bakal menjelang 2-3 hari lagi ni, aku dah peruntukkan duit raya untuk mak abah ngan adik aku. Tapi aku terlupa duit raya untuk sesuatu yang aku sayang gak, my Ucuk.

Sedar tak sedar dah dekat setaun aku bersama ucuk.Segala pahit manis kami harungi bersama. Harung banjir, hujan panas semua aku dengan dia. Dia tak pernah meragam setakat ni. Kalu rajin aku mandikan dia sendiri, baru lah bertambah erat kasih sayang kami.Kalu malas aku wakilkan orang len untuk memandikan dia dengan bayaran RM 10 sekali mandi.

Demi menyediakan duit raya untuk Ucuk gak, aku sanggup tak beli baju raya, kasut raya, tudung raya. Semuanya aku korbankan untuk Ucuk.Aku harap segala pengorbanan aku ni berbaloi.

Tapi nape la dekat-dekat raya baru roadtax Ucuk ni nak mati. Nape tak masa aku kat Penang dulu ke. Time tu banyak la gak duit dengan elaun lagi. Skang ni aku dah pokai. Tapi tak pe demi mu ucuk aku rela.

my ensem ucuk




No comments:

Post a Comment