Pages

Friday, August 5, 2011

Dilema

Salam,

Pagi semalam dapat kol dari sebuah company.Aku ditawarkan bekerja kat sana sambil sambung ACCA or CIMA. Fully sponsored by them. Company tu kat KL. Kena report duty 15 Ogos ni. Time tu eksited la sebab sapa nak bagi kan leh keja sambil belajar free2 gitu je.Balik umah inform mak abah. Aku expect mesti dorang happy but sebaliknya.

Abah: Nak g ke?

Aku: Mesti la nak.Bukan senang dapat peluang camni

Mak: Nanti kat sana camna...nak dok mana...Makan camna...

Aku: Macam tak bagi orang pi je

Abah : Ikut keputusan sendiri.Pk masak-masak. Nanti pasni sapa nak hidupkan lesen kalu mati, sapa nak bayarkan installment keta.

Masa abah cakap tu aku nampak air mata dia bergenang. Sungguh aku tak expect tu reaksi dorang,.Hati aku yang eksaited terus rasa berat hati.Memang dorang tak cakap direct tapi dari gaya memang berat nak lepaskan aku pi. Even aku dah umur 24 taon, dah boleh berdikari, tapi still dilayan macam anak belasan taun. Aku terharu. Skang ni aku dilema

Teruskan cita-cita tapi mungkin ni akan mengguris perasaan mak abah aku or stay kat sini.Mungkin ada yang lebih baik menanti aku lepas ni




1 comment:

  1. sedih baca apa yg abah ang ckp.. mak aku pun ckp mcm tu masa aku kata nak keje kat kl..then ang taw kan ape jd kat aku.. pilihan ditangan ang..aku doakan yg terbaik..

    ReplyDelete