Pages

Tuesday, July 5, 2011

Sungai Lui Dan IPC

Kehidupan aku bermula dengan tawaran kerja di suatu tempat sejurus menamatkan pengajian di sebuah universiti

Aku melapor diri dan berazam untuk memberikan sepenuh komitment kerana hati senang tidak berjauhan dengan family. No more homesick after this

Diberikn sebuah PC untuk memulakan tugasan walaupun aku tak berapa jelas job scopenya

Kegembiraan tidak bertahan lama kerana aku dikehendaki melapor diri di Showa IPC Penang after graduation and masa tu bulan puasa. Hari pertama puasa di negeri orang. Ingat kan dah habis belajar boleh sambut puasa kat umah. Mula membilang hari untuk balik kampung walaupun tiap weekend ja mesti balik

First time datang untuk melapor diri
Adik beradik rupanya mereka ini

Hati sedikit tenang apabila view workplace menghadap laut.

Dibawa melawat tempat penyelidikan juga di Penang. Kira sepupu kepada dua beradik di atas
Setelah lima bulan di IPC aku kembali ke pangkuan keluarga dan berkhidmat di sini.

Jadi apa kaitan Sungai Lui dengan IPC?
Masa kat IPC  lagu ni memnag tengah hot. Pegi keja dengar lagu ni, balik pon dengar, nak bukak posa pun dengar
Leh kata tiap masa la dengar

Kesimpualannya aku rindu IPC

No comments:

Post a Comment