Pages

Monday, June 20, 2011

Tragedi Hari Bapa

Salam,

Semalam semua orang sambut hari bapa atau abah, ayah,bapak,walid,baba,daddy,papa dan sebagainya. Hari ni pagi-pagi aku ke ofis dah nampak satu eksiden. Masa tu mayat masih ada lagi kat atas jalan cuma ditutup dengan surat khabar. Nampak 2 biji motor atas jalan raya. Sampai kat ofis, dapat tau yang meninggal tu rupanya staff kat ofis aku.Dia kena langgar masa nak hantar anak dia pergi sekolah pagi tadi.Bayangkan kemalangan tu sekitar kul 630 pagi tapi kul 730 mayat masih terbaring lagi di jalanan.Anaknya pulak cedera.Mesti bila dah sedar anak dia dah tentu tentu tak dapat tengok ayah dia.Mesti akan jadi kenangan sampai bila-bila peristiwa tu. Sedih tengok dan dengar cerita.Muka mangsa cedera dan gigi bertabur atas jalan. Management pagi-pagi lagi dah pergi melawat sambil derma RM 1,000 sebagai ihsan tapi wang tersebut tak mungkin sama nilainya dengan orang yang telah pergi. Takdak gantinya ayah kita.

Masa balik melalui jalan tersebut sayu ja. Dekat sangat tempat kejadian dengan ofis aku. Moga roh arwah ditempatkan di kalangan orang beriman dan semoga keluarganya tabah menghadapi ujian ni. Aku dah penah rasa kehilangan jadi walaupun yang meninggal ni bukan rapat sangat ngan aku, tapi aku dapat rasa camna perasaan kaum keluarga dia tatkala menerima berita pemergian arwah secara tiba-tiba.

Al fatihah

1 comment: