Pages

Wednesday, March 30, 2011

Banjir...

Salam..
Rasanya baru bulan 11 ritu banjir..teringat-ingat lagi aku masa tu dok kat Penang office..disebabkan banjir dapat cuti..and co send ke perlis..tapi on the way kat Kedah dah tak leh lalu..just kenderaan tinggi je boleh..ada 2 option masa tu..nak nek bus ke or nak patah balik Penang..Haruslah nak balik umah sendiri..kitaorang pon tahan bus tengah jalan..dah la pemandu dia kurang ajar..sabar je la..tu pon dia bagi nek separuh jalan..bukan tak bayar..dah bayar..tpi tu la perangai teruk...

Start this week..balik petang-petang ja mesti ujan..tak expect pon akan banjir..pagi tadi g keja cam besa..ujan still turun..then dah heboh banjir..management g meeting and kami diberi option either nak amik half day or nak keja sampai petang..and esok dapat cuti.....mak dah kol suh balik sebab air makin naik..so aku pon apply half day...

Otw balik..dah nampak papan tanda 'BANJIR DI HADAPAN'...Dah la aku tak tau jalan alternatif len..nasib baik aku balik follow keta collegue aku..husband dia mai ambik..dorang ambik jalan berlawanan arus..aku pon ikut je la..dalam hati takut sangat..habis la ucuk men banjir..dah nak dekat sampai umah..jalan depan sekolah memang air tinggi..men redah je...ni la first time drive dalam banjir..Gambar tak sempat nak ambik sebab aku kena fokus..silap sikit habis..

No comments:

Post a Comment