Pages

Thursday, March 24, 2011

Atok..

Disebabkan rakan sekerja aku telah bercuti untuk seminggu..aku kena take over kerja dia..jadi bidan terjun jap..tadi nak g cash out cek RM 20K untuk petty cash kat bank..kena g ngan abah..atok pon ikut jugak sebab dia nak setelkan pasal gaji..otw atok borak-borak ngan abah..aku diam je coz aku tak paham la bahasa dorang..tetiba atok tanya pasal besday celebration ari ni..sapa yang organize etc..aku pon sembang la ngan dia..tanya about his family..kan Jepun dilanda Tsunami..Luckily family dia ok just bekalan elektrik je terputus...Dah sampai bank..nak lintas jalan atok cam suh ikut dia melintas..caring sungguh..siap suh beware ngan jalan licin..punya la lama nak cash out duit..dah dapat duit yang koyak-koyak..pastu kena kira sendiri lak..abah tak percaya kat bank..nasib kira if tak memang tak sedar la dapat duit koyak...

Ni atok..botol tu bukan arak tapi black pepper..

Time lunch..Ada birthday party celebration untuk staffs lahir bulan Mac termasuk abah..So Inoue, Minato, Matsuzaki,bangcik n abah pon join sekali..menu nasi tomato,daging masak itam, ayam masak merah ngan acar..sampai 2x tambah dorang..tak sangka dorang suka masakan Melayu.. Pastu atok nak try minum sirap..dia amik sket lu..tak sampai suku cawan...minum pastu dia cakap "sweet but not too sweet"..pastu dia buh sampai penuh cawan...baru dia tau..selama ni dok minum kopi tanpa gula ...Best dapat atok cum boss camtu..caring and prihatin...

No comments:

Post a Comment