Pages

Saturday, January 29, 2011

ikhlas ke aku???

kadang-kadang in life..mesti akan ada satu hari terdetik...
"aku tolong dia hari ni...nanti time aku susah mesti akan ada yang membantu.." (protogonis)
or..
"kalu aku tolong dia pon..nanti tak tentu lagi dia nak tolong aku...(antagonis)

selalu gak la benda ni bermain-main dalam fikiran aku..manusia tak sempurna..aku salah sorang darinya..kadang ada gak terdetik perasaan jahat tu...even lagi banyak dari yang baik...sebab selalunya...kalu aku tolong orang...bila time aku susah orang tu akan hilag camtu je...tapi tak semua la kawan-kawan aku camtu.....ikhlas ke aku??? semua orang mesti akan cakap..tolong tanpa mengharapkan balasan...ada seseorang pernah cakap kat aku

"kau tak harapkan orang tu balas ...cukupla sekadar kau dapat pahala...kira tu pon macam mengharapkan balasan gak...

selalu gak aku berdebat ngan dia..tapi tu kisah dulu..dia ni kawan bek aku masa kat u dulu..boleh aku katakan dia la sahabat aku..time aku susah senang dia mesti ada...ntah apa cita dia skarang..lama dah tak contact...sumthing happen yang membuatkan aku dan dia tidak lagi seperti dahulu...
siapakah dia??? hurmmmmm

2 comments: