Pages

Tuesday, January 4, 2011

Family aku...

Hari ni aku nak cita pasal family aku..aku ada sorg mak and abah ngan 5 org adik beradik...meh cni aku stori peel dorg one by one..

ABAH..
nama pon abah...mesti la bapak aku kan..abah aku ni bekas army..org johor..tapi tak tau ckap jawa..adik beradik seramai 9 org..suma laki..garang masa aku kecik2 dulu la..sekarang dah tak..mungkin kerana peredaran masa..sifat amarah itu semakin berkurang...kitaorg adik beradik ada nama pangilan masing2... Boda, Boni, Botiah, Bomir ngn Tobok..

MAK..
Mak aku org penang..beradik beradik seramai 5 org..mak aku kembar tak seriras ngn pak lang ak..yg peliknya...adik beradik yg len suma muka stok anak mami..tapi depa dua kembaq ni dak pulok...konpius2..mak aku suka masak..aku suka pulut kacau@wajik@pulut kicau...(bak kata makcik juai kuih kt SRM...

WAHID
ni kak aku ..tp aku tk panggil kak pon..maybe sebab jarak umur setaon ja..dia ni cikgu..mulut murai..kalu balik mesti komplen umah sepah la...apa la..

TINI
Tini ni anak kedua...kira aku la ni..nama penuh dirahsiakan..hehe..dia ni pendiam..banyak berfikir..hehe..pk benda yg lagha ja la..dia ni jenis tak leh jauh ngan umah..tu la keja pon kat ps..kalu bleh nak cr calon org ps..ada sapa2 nak volunteer???

KIAH
naqiah @ tok kino..sebab apa aku panggil tok kino??ingt g tak buku literature form 4 ke 5 tah..The Pearl.. nama dia diambil sepena nama coyotito..anak spa tah dh lupa..jauh kan bunyik dia..tapi aku peduli apa..ikut aku la nak panggil apa..dia pon dok panggil aku HERMAN.. lekat sampai lani..

AMIR..
The only one boy in my family..excluding my dad la..Dia ni ketegak tak ingat dunia..esok dia nak daftar kat S Teknik.. Mak aku mesti berat nak lepas dia pi..almaklum anok mak...(cam kata tobok)..biar dia belajar berdikari....hope he can be a better person after this...Amin...

TOBOK..
nama diberi Nur Aisya Najihah...tapi nape panggil tobok??sebab masa kecik2 mak aku dodoi dok nyanyi lagu " nina bobok..kalu tak bobok digigit nyamuk.."..time tu bukan tobok je tertidor..aku pon sama...lekatla nama tu sampai skang...tobok ni rambut kerinting cam alleycat..tambah memburukkan keadaan ialah dia langsung taknak ikat or sikat rambut dia..jenuh..bila dpt peluang sikat...hmm cam apa je...

Tu la serba sedikit tentang family aku..see u again...

No comments:

Post a Comment